Naukowcy badają wpływanie kolorów na emocje i decyzje, które się podejmuje od wielu lat, i przez ten czas powstało wiele profesjonalnych publikacji na ten temat. Jak pokazuje praktyka, kolory są ogromnie ważne, z czego jednak wielu ludzi nie do końca zdaje sobie sprawę. Ten wpływ jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek wybierane będą przez klientów, a jakich będą oni unikać.
Z tego też powodu planując prace związane z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem należy też mieć to na uwadze. Jeśli się bowiem wybierze jakieś przypadkowe barwy, nie pasujące specjalnie do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonej działalności, to może się okazać że efekt będzie zupełnie odwrotny od planowanego. Klienci zamiast chętnie wybierać produkty danej firmy to zaczną ich unikać, przykładowo ze względu na skojarzenia czy tego, że zwyczajnie im się nie spodoba opakowanie.
Wiele firm już się o tym przekonało, gdy duże nakłady na zmianę wizerunku zostały stracone między innymi z powodu tego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale któryś z kolorów, zupełnie nie pasujący do jakiejś firmy, doskonale sprawdzi się przy innej, z tego też powodu warto poznać ich znaczenie i zasady wykorzystania. Jednym z najchętniej wybieranych jest niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, z tego też powodu często stosowany jest przez firmy z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień to kolor emocji, ale też może oznaczać zagrożenie i niebezpieczeństwo.
Dlatego należy go używać z rozsądkiem, jednak dobrze wkomponowany na pewno przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne uczucia występują też przy kolorze czarnym. On z jednej strony kojarzy się ze smutkiem i żałobą, ale z drugiej może oznaczać luksus, elegancję i wysoki standard. Mając to wszystko na uwadze trzeba ocenić, czy kolor ekri dobrze się sprawdzi w danym projekcie, czy jednak nie do końca. Jeżeli nie, to należy poszukać innego rozwiązania, aby włożona praca nie została zmarnowana.
+Tekst Sponsorowany+