Lakierowanie pojazdu, czy jest nim samochód, czy też skuter, to zawsze, składający się z kilku ciągów, wymagający ogromnego nakładu pracy oraz skupienia, proces. Każdy zakład lakierniczy zaczyna własną pracę od ustaleń z kontrahentem, jaki wybrać ma obowiązek kolor lakieru oraz zdecydować się, czy ma być to lakier matowy, perłowy, czy również metaliczny. Kiedy wszystko pozostaje ustalone, do pracy podchodzi lakiernik. Pierwszym cyklem jego pracy jest nałożenie, tak zwanego, podkładu. To naturalnie dzięki niemu zwiększona pozostaje przyczepność poprawnego lakieru.
Wszelkiego typu nierówności bądź zgniecenia na karoserii eliminowane są za pomocą wypełniaczy, których na rynku osiągalnych jest wiele rodzajów. Po tych inauguracyjnych zabiegach, nadciąga czas na nałożenie lakieru bazowego, jakiego kolor i rodzaj ustalony został wcześniej z właścicielem pojazdu – sprawdź malarnia proszkowa. Od czasu do czasu konieczne jest użycie rozcieńczalnika. Istnieją dwa typy rozcieńczalników: uniwersalne oraz wodne. Pracę kończy nałożenie lakieru bezbarwnego, który ochraniać ma lakier bazowy przed niepożądanymi elementami zewnętrznymi. Paleta barw lakierów samochodowych jest, niemalże, nieograniczona. Ważne jest rozróżnienie lakierów samochodowych na matowe oraz perłowe i metaliczne. Lakiery matowe należą do rzadziej spotykanych.
Klienci często decydują się, za to, na lakiery metaliczne. Połysk tuż przy stosowaniu lakieru metalicznego lub perłowego uzyskiwany jest dzięki stosowaniu rozmaitego rodzaju utwardzaczy. Utwardzacze podzielić jesteśmy w stanie na trzy grupy, które stosuje się odpowiednio do rodzaju użytego lakieru: typowe, średnio prędkie, prędkie i nadzwyczaj prędkie. Każdy serwis internetowy lakierniczy oferuje niezliczone ilości barw lakierów samochodowych.